torsdag 28 juni 2012

Torsdag är....

.....gräsklippningsdag i alla fall om vädret tillåter och det gjorde det idag. Men först på dagen ,faktiskt redan 07.15 gick jag en lång runda i skogen med hundarna. Var inte hemma igen förrän ca kl. 9 .Får faktiskt försöka att skärpa till mig och komma opp och ut tidigt , då vi kan vara ensamma i skogen och inte bli omkörda av power-walkare , som inte har förstånd på att uppskatta ett gäng glada settrar. Fast det där var inte riktigt sant , dom har faktiskt fickorna fulla med levergodis och bjuder dogsen , det är mest jag själv som tycker det är pinsamt när hundarna skäller glatt och kanske "skrämmer" folk?

Se´n var det Fodax-time vid Nyängsrasta , så nu är frysen full igen med hundmat. Gött det. Och se´n följde Linda-Marie poch Petter med hem på en fika. Jag tror Petter gillade min traktor !

Avslutade kvällen med att se en hel halvlek fotboll Tyskland - Italien .
Yes nu ska jag ladda inför morrondagen - då kommer två sommarsettrar hit på kollo .Det är Sissy och Noelia som ska vara här hela juli. Välkomna !

Fotot inlaggt med tillåtelse av Petters mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar