torsdag 5 september 2013

Kungabesök i Karlstad

Kungen är i sta´n ! Och han och drottningen var även i Borgvik vilket jag TYVÄRR inte kunde bevittna , då jag var tvungen att passa Fodax-bilen . Men det lär ha varit en mycket trevlig tillställning med sång av Rigmor , och även av Sven-Erik Magnusson med sonen Oskar.
Men jag hann åka in till stora torget i Karlstad tillsammans med min dotter senare på eftermidda´n. Fast dom första vi stötte ihop med var snabbinkallade bombexperter från Stockholm . Det hade ju förekommit bombhot inför kungabesöket.

Jag såg förresten kungen vid hans första eriksgata , september 1974 , då hade han varit kung ett år. Det var vid Gruvöns Bruk , parkeringen södra kontoret .(Jag fick äran att texta inskription i en gästbokspärm i trä ,som kungen fick i gåva den gången. )

Men nu 2013 så har kungen suttit på tronen i 40 ! år . Mycket trevlig underhållning på torget och drottning Silvia var ännu snyggare i verkligheten än på TV ! För sjutton hon blir 70 i vinter !
Här kommer lite dåliga amatörfoton från augusti 2013 .
Här kommer kungaparet till torget efter att ha åkt båttaxi på Klarälven.


 
Kung Karl den XVI Gustav höll ett mycket personligt och bra tal.

OCH solen sken även denna dag i Karlstad.

Söta livvakter fanns det en del. (alltså han i röd slips)




Tack och farväl , här går kungaparet till middagen  på residenset.

OBS. Idag , 22 augusti ,  var det även Gustav Frödings födelsedag, här tillsammans med e´tös från Grums.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar