fredag 17 augusti 2012

Härjedalen .Del 1


  

Tidigare i sommar sade sonen : " jag kanske skulle ta och följa med till Härjedalen" . Det klack till i modershjärtat av ? ja inte vet jag  , men tänkte att det var väl något han sa bara. Nästa tanke var att nu anser barnen att jag är för gammal för att köra hela vägen själv , det är ju dock ca 40 mil till Sveg plus 7 till Hede enkel resa, he he . Men ack vad jag bedrog mig - vi bestämde datum och for i väg 5 augusti några dagar och det var verkligen JÄTTEtrevligt .
Här rastar vi vid Lissbergsbrändan . "Mellanbarnet" Amy fick följa med , dom andra var hemma med hund- och husvakt.

"på int visste vi va vi va" ( Den här tavlan står mellan Sveg och Hede)


 
Vår lilla stuga på Svegs camping hette Älgen.
Och soffan blev genast godkänd av Amy.

På ankomstkvällen var vi bjudna till kusin Gertrudh på mat.Faster Margit,snart 85 år,var också med.


...efter maten var vi ju tvungna att snoooza på Gertrudhs kattungar.
Finns det finare.....?

....forts. följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar