lördag 4 augusti 2012

Ransäter 2012

Denna uställning brukar jag alltid bevista i dagarna två och i år inget undantag. Men i år var det lite annorlunda eftersom jag anslöt mig till järngänget ,som arrangerar denna utställning. Tyckte det skulle vara kul att kika bakom kulisserna  .Och efter att inte fattat någonting på utställningsmötena , jag hade inte fått någon egen uppgift ännu , så blir man full av beundran över alla dessa funktionärer som är såååå duktiga .

Nåja , jag skulle gå med i priser och plakett-försäljningen var det tänkt MEN blev satt som kassör i dagarna två. Räkna pengar ut och in ska väl inte vara så svårt ;) tänkte jag då.........men tog inte med i beräkningen utländska valutor hit och dit , en massa frågeställningar ( på svenska, danska,norska, och engelska) som jag inte hade en aning om ...men det blev till att improvisera och fatta beslut och hoppas att dom inte fick alltför skev bild av Värmlands Kennelklubb. Som förresten firade 35 år i år . GRATTIS.

Men bortsett från att det var grymt jobbigt för min hjärna , så var det supertrevligt. Alla domare , ringsekreterare och funktionärer samt utställare var SÅ himla proffsiga och vänliga.

Jag ställde ut min lilla valp 8 månader , Hot Sensations Fair Lady in Garden , som blev BIR-valp för den Rumänske domaren med jättefin kritik psom avslutades med "Very promissing puppy"
Tack till Elisabeth och Carina som sprang med henne i ringen !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar