lördag 29 juni 2013

En vanlig lördag...

...på Dyrbäcks residens i  ack Värmland du sköna .
Jag vaknade i någorlunda tid , 07.15 , och den utlovade solen lyste med sin frånvaro . " Slängde" ut alla hundarna på en morronkiss i den s.k. trädgården först. Sedan äntrade jag cykeln med Amy och Lady i springern och cyklade till kyrkan ca 1 km och se´n körde vi ett varv på kyrkogården ( förlåt  ,men det var ingen som såg oss)  tillsammans blev det 3 km. Hem och byta hundar .Med Madonna ,11 år , och Anastasia , 1 år , cyklade jag bara ner till sjön i sakta mak.
Dom två extra-hundarna vågar jag INTE cykla.
Se´n smakade det gott med kaffe och macka till melodikrysset , som idag var ovanligt lätt...eller?


Ok söka godis , då kommer jag tänker Madonna.


Kommer det inget mer !!!
...och se´n lite bus. Hunden till vänster är Lady Gaga ( HS Fair Lady in Garden) och detta är hennes vanliga position. Hon är sällan mitt i högen utan hejar på ( = skäller ) i periferin.

Se´n drar dom så matjorden sprutar ! Det är bara att vara tacksam att det inte regnar idag.

Lite stilla innan vi går in. Högst upp:Dubliner Mac Flurry "Amy" Nedanför fr.höger: Hot Sensation's Fair Lady in Garden "Lady Gaga" , Fairhaven ? " Noellia" , Honeygardens Never Trust a Hippy "Sissy" och längst fram till höger: Honeygardens Greta Garbo "Madonna" och till vänster : Jetsetter Limoncello Di Secilia "Anastasia"


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar