onsdag 4 juni 2014

Städdag och reptiler !

Jag började dagen med att bli riktigt besviken på Lady G. Jag brukar koppla loss henne nere vid sjön , dit vi går varje morron , så hon får springa ner till vattnet. Det var bara att idag lockade alla småfåglarna med sitt flaxande och kvittrande . Är det nå´t jag blir galen på är det när hunden bara tittar på mig och helt nonchalerar ett "hit". Nåja hon höll sig ca 40 meter framför mig på vägen och ibland på gärdet. Se´n sprang hon på elstängslet och det kändes nog  på en blöt hund , så då kom hon ängsligt fram så jag kunde koppla henne. Nu får dom vänta tills älgjakten. Tog en cykeltur med dom i stället.
Idag var det städdag på hundklubben på Sörmon. Jag satt i två-tre timmar och oljade staketet , så nu blir det nog ryggvärk i morron. Kaffe och smörgåstårta var belöningen . Tackar .
Hann träna lite innan städningen också .Gick bra tills den här krabaten "spärrade vägen". Den var inte rädd den. Stog med öppen käft och trodde vi skulle springa därifrån ha ha ha .

Ser ni den lilla krabaten !?
En sandödla eller ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar